Voorthuizen – De aanhoudende recessie was voor De Nooy het signaal om de winkel te restylen. De nieuwe stijl van de winkel grijpt terug op ambacht en vakmanschap. Een gedeelte van de winkelinventaris roept herinneringen op aan begin vorige eeuw met houten vitrinekasten en toonbanken. Schijn bedriegt want qua assortiment en technieken is het neusje van de zalm in de nieuwe woonwinkel vertegenwoordigd. Achter deze façade is plaats voor een moderne, complete woonbelevenis.

Vanuit die filosofie hoeft hij er niet lang over na te denken wie de gemiddelde De Nooy Klant is. Evert Jan van Norden die al meer dan 40 jaar bij De Nooy adviseert, kent zijn klanten: ‘Het is een klant die ‘ontzorgd’ wil worden. Ze zoeken in feite een regisseur die niet alleen over het totaal plaatje adviseert maar ook de uitvoering in één hand houdt. Natuurlijk is men vandaag de dag prijsbewust maar er is ook een duidelijk trend dat het zuurverdiende spaargeld goed besteed moet worden. Dat is een apart segment dat niet door een bouwmarkt ingevuld kan worden. We zijn geen doorsnee winkel. Ik zeg wel eens dat de ervaring die we sinds 1754 hebben opgedaan door onze aderen stroomt. Dat willen we op klanten overbrengen zonder oubollig te worden. ’

‘Te vaak worden we nog gezien als alleen een verf- en behangspeciaalzaak. We hebben ons door de jaren heen ontwikkeld tot interieurspecialist. Onze kennis en beleving over wooncombinaties gaat inmiddels veel verder omdat we het totaalplaatje niet alleen laten zien maar ook kunnen leveren. Te vaak zien we dat iemand die zijn huis –opnieuw- wil inrichten nog heel traditioneel bij meerdere bedrijven koopt waardoor de totale afstemming mist. Hebben ze de vloerbedekking al gekocht, zonder over de verdere invulling na te denken. Komen ze met een staaltje en moet de rest erop worden aangepast. Dat kan een probleem zijn als je daar een mooie combinatie behang bij wilt hebben. We hebben een extreem groot assortiment behang maar dan moeten er toch vaak nog concessies worden gedaan. Vandaar dat wij ook vloerbedekking, gordijnen, parket, laminaat en raamdecoratie in ons assortiment hebben. In principe maken we samen met de klant een soort ‘moodboard’ van waaruit kleurcombinaties ontstaan die harmoniëren met zijn wensen. Ook de materialen worden daar op afgestemd. Daar blijft het niet bij want we zorgen er ook voor dat de juiste vakmensen in één werkstroom volgens afspraak de inrichting plaatsen. Dat beperkt de overlast tot een minimum en de opdrachtgever heeft er geen omkijken naar. Ik ben het aanspreekpunt voor de totale operatie. Dat heet ontzorgen. Dat is een hedendaagse trend. Iemand die alleen via internet koopt, voelt zich daar niet bij thuis, maar me dunkt dat er op de Veluwe en omgeving nog heel veel gezinnen zijn die graag terug vallen op een gedegen advies. Je richt een huis tenslotte niet elk jaar opnieuw in. ’

Adviseuse Denise den Haan: ‘Als verfspeciaalzaak moet je met je tijd meegaan en je onderscheiden. Wij verkopen méér dan alleen het product ‘verf’. Kleurstelling is een beleving maar dan blijft nog steeds dat de klant een beeld bij dat idee moet krijgen. Dat is voor veel mensen moeilijk en ze moeten maar afwachten hoe het er in het echt uit gaat zien. MONA is typisch een hulpmiddel dat voor een revolutie in een verfspeciaalzaak gaat zorgen, te beginnen in Voorthuizen. In het kort komt het erop neer dat de klant van elke ruimte die hij wil veranderen een aantal foto’s meeneemt. Dat kan op een camera, een CD, USB-stick, Smartphone of tablet die we ter plaatse in het MONA kleurenconcept laden. Die foto komt op een touchscreen en dan begint het creatieve proces. De klant kan onderdelen van de ruimte via dat beeldscherm aanklikken en de kleur meegeven die je zelf wilt. Er zijn duizenden kleuren beschikbaar. Met een paar simpele handgrepen breng je je eigen woonkamer of slaapkamer op het grote beeldscherm tot leven. En dat op een manier dat als je daadwerkelijk gaat verven, je eigenlijk nooit meer voor een verrassing komt te staan. Je kunt zelfs via het menu ‘stijl’ een voorkeur meegeven zoals klassiek of modern. Het kleurenpallet wordt dan helemaal aangepast aan die voorkeuren. Kortom, we zijn er zeer trots op dat we als eerste in Nederland deze moderne techniek kunnen presenteren.’

Kom eens vrijblijvend kennismaken met Mooy De Nooy aan het Smidsplein 3-5 in Voorthuizen. Vanaf vrijdag 17 februari 9.00 uur bent u welkom in de geheel vernieuwde winkel!